Wellness: Mine 4 hacks for å få mer energi

Utslitt om dagen?
Dette er hacksene jeg tyr til når jobben og en hektisk sosial timeplan har krevd mye av meg.

Nå på førsommeren er det mye som skjer, mange avslutninger, fester, samlinger og middager, samtidig som jobben skal ferdigstilles før ferie -aka en meget meget stressende tid.

Mine triks for å recharge megselv er:

Ta egen tid!
Jeg har lært med tiden at jeg får aldri egen tid eller såkalt me-time hvis jeg ikke tar den, og krever den. Sier nei til noen invitasjoner for å lade batteriene. Og før fikk jeg dårlig samvittighet da jeg takket nei til ting, men det gjør jeg ikke nå lenger. Jeg trenger litt alene tid for å være en bra utgave av megselv, (har jeg skjønt). Lunten min på temperamentet blir lenger, smilet kommer lettere på og humøret er rett og slett lettere, og det samme gjelder oppgaver å jobben. Jeg blir rett og slett mer effektiv og en bedre versjon av megselv ved at jeg tar mine time-outs.

Når jeg trenger en ekstra dose energi så spiser jeg enda sunnere og renere. Mine favoritter er da avocado, spirer, fet fisk, oljer og masse grønnsaker. Jeg spiser deilig pasta, brødskiver med mye pålegg og villris. Mat som gir meg energi. Men jeg kutter ut ferdigmat, ferdigsauser og drikker aldri sportdrikker. Da dette ofte er skjulte sukkerbomber som ikke er bra for noe.

Jeg får energi av å trene, og  elsker å trene på morgenen -og helst HIIT trening -(high intensity training) da dette får meg igang. Man yter maksimalt på kort tid, en intens sirkeltrening. Og dette følger jeg også på ferie da det er perfekt å trene med kjæresten sin -lag opp noen stasjoner og kom igang. Litt løping, ro-maskin, push ups, sit ups, knebøy, bruk kettelbells og hoppetau.

For kveldsøkter så liker jeg å trene yoga -helst rolige former av yoga da jeg blir mer urolig på kvelden av å trene så sent. Og et lite tips hvis du sliter med søvnen er å prøve å trene tidlig på morgenen, da sene treningsøkter vekker kroppen din.

Lag gode vaner for degselv!
Det er mine vaner og at jeg vet hvordan uken min ser ut som også gir meg energi… da hverdagen ofte kan by på mye er det fint å legge opp noen fine rutiner for seg selv. Som å lytte til en spilleliste på vei til jobb, ta seg litt ekstra god tid på morgenen ved å stå opp tidligere eller ha en deilig fast  mandagsmiddag. Jeg kjører nesten alltid “festmenyen” med laksesashimi, avocado, spirer og mango med hjemmelaget ponzo saus hver mandag. Nils elsker det, og det er fint å ta imot uka med et smil!

2 Comments

  1. Kan jeg trene med deg?❤️❤️❤️

    1. Caroline Skjelbred

      Jaaaaaa🙌🏼❤️🙌🏼❤️

Write a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *